rapide.jpg
Algemeen Januari

Hockeyen tijdens de winterstop

Nieuws afbeelding

In principe zijn er tijdens de winterstop geen wedstrijden en trainingen op het veld.

In overleg met de trainer, kan er getraind worden op het veld, maar let op:

Bij sneeuw, vorst en bevriezing mag er niet getraind/gespeeld worden op het semi-waterkunstgrasveld

Het bespelen van het miniveld (zand-kunstgrasveld) zal tijdens een lichte vorstperiode weinig problemen geven, tenzij er sprake is van flinke vorst en ijs.

Om de bespeelbaarheid van het veld bij vorst en sneeuw te beoordelen zijn 2 zaken van belang. De belangrijkste vraag is: "is het veld veilig om op te spelen?” Is het veld niet te glad en te gevaarlijk om op te spelen. In tweede instantie is een beoordeling nodig om schade aan het veld te voorkomen.
MHC Rapide wil geen onnodige risico’s lopen voor de speelsters en spelers op een bevroren veld.

Spelen op het semiwaterveld is bij vorst verboden. Het semiwaterveld is half ingestrooid met zand. Daardoor speel je dus wel op de vezels. De vorst maakt de kunststofvezels bros, waardoor ze makkelijk afbreken.

De meeste veldtrainingen worden hervat vanaf 26 februari.